Tinklaraštis apie šeimą, vaikus ir švietimą.
Mūsų beveik trejų dukrelė pastaruoju metu yra itin pamėgusi rožinę spalvą ir princeses. Yra ekspertų, manančių, kad mergaitėms specialiai yra siūlomi rožiniai daiktai, ir jos tiesiog – dar nesulaukusios trejų metų – jau nebenori nei rūbų, nei žaislų, kurie yra ne rožiniai. Taip pat teigiama, kad “rožinis maras” ne tik plauna mergaitėms smegenis, bet ir formuoja lytinius stereotipus.
Perskaičiusi tai, sunerimau: mūsų merginai IŠ TIESŲ labai patinka rožinė spalva ir kol kas tuo itin nesidomėjau, tačiau toks teiginys privertė paskaityti daugiau straipsnių ir daugiau pamąstyti šia tema.
Na, kodėl išvis apie tai prabilta? Pasirodo, vieno tyrimo metu mergaitės skyrė tokias spalvas kaip geltona ir mėlyna, o – pamačiusios rožinę – sakydavo “Barbė”. Hmm… Įdomu, kokios mergaitės buvo surinktos į tą tyrimą?Kažkaip nemanau, kad Lietuvos mergaičiukės – parodžius ką nors rožinio – imtų sakyti, kad tai – “Barbė”. Juk tai net ne logiška! Na, gerai, vaikai iki septynerių-aštuonerių mąsto nelogiškai…Bet BARBĖ! Tarkim, sako “princesė” – ar tai irgi blogai?
Iš tiesų jeigu tai būtų tik spalva, nemanyčiau, kad tai blogai, tačiau…edukologų nuomone, tai formuoja lytinius stereotipus. Pasirodo, internetinių diskusijų portaluose tėvai skundžiasi, kad mergaitės, “užkibusios” ant rožinės spalvos, nebenori net žiūrėti į kitos spalvos pusę.
Gerai. Aš irgi edukologė. Ir mano vidurinėlis – BERNIUKAS – irgi mėgo rožinę spalvą. Labai mėgo. Kadangi labai nenorime vaikams formuoti lytinių stereotipų, leidome vaikui dėvėti ir baltą megztuką rožiniu drugeliu, ir rožines kelnes. BET…po to buvo ŽALIASIS periodas. Patikėkite, vaikinas nenorėjo žiūrėti į kitokios spalvos pusę: net puodelis iš kurio jis gėrė ir lėkštutė iš kurios valgė turėjo būti žali. Gerai, kad pavykdavo bent ką ne žalią įsigyti. Tačiau jam, kiek pamenu, niekas smegenų nepraplovė.
Įdomu, kur kilo šis “rožinio maro” terminas? Ilgai ieškoti neteko: Sue Palmer, knygos “Toxic Childhood” autorė. Teisybę pasakius, norėčiau šią knygą perskaityti. Visą. Tačiau iš esmės štai apie ką joje rašoma:
Per pastaruosius 25 metus, technologinė ir kultūrinė kaita pakeitė ir žmonių gyvenimą – dažniausiai į gerąją pusę. tačiau viskas vyko taip greitai, kad mes net nepastebėjome, jog tai kaita, kuri yra teigiama suaugusiesiems, yra ne visada tokia naudinga vaikams. Toksinis kultūrinės kaitos pašalinių reiškinių koktelis daro žalą socialinei, emocinei ir kognityvinei vaikų raidai, į tai įtraukdamas vis daugiau vaikų ir atsispindėdamas jų elgesyje.
Mintis, kuri man pasirodė šiek tiek keistoka, buvo ta, kad kaip gali modernizacija būti tokia gera suaugusiesiems ir tokia bloga vaikams? Negi tėvai iš tiesų neapsaugo savo vaikų nuo visos tos “žalos”? Man atrodo, kad dabar – labiau nei bet kada – yra daug kalbama apie tai, kas vaikams tinkamiausia. Tiek kalbama, kad kartais…nebežinai net į kurią pusę pulti ir jautiesi vos ne žalojantis vaiką, jei nedarai šio, to, ano, ir trečio. Tokios knygos kaip Carl Honore “Under Pressure”, man atrodo, daug labiau atspindi tai, kas vyksta šių dienų Vakarietiškajame pasaulyje. Šiek tiek pasidomėjusi, atradau, kad man ne vienai panašiai atrodo.
Tačiau grįžkime prie mergaičių ir prie rožinės spalvos. Sue Palmer nuomone, beveik nėra mergaičių, kurioms nepatiktų rožinė spalva, o tai liudija, kad reklama veikia jau ir tokius mažus vaikus (jaunesnius, nei trejų metų). Ji teigia, kad reklamos daro mažiems vaikams didžiulę įtaką ir jau įsiskverbė į “smėlio dėžę”, kur bendraamžių spaudimas yra itin didelis.
Na, čia tai jau tikrai ne naujiena. Visi, kas turi vaikų, kurie nors truputį žiūri televizorių, gali papasakoti, kas vyksta prieš Kalėdas. Geriausiai prisimenu prieš trejus metus vykusią Pippi Max (ar kaip jis ten) šuns reklaminę kampaniją…atrodė, kad tik mūsų vaikai (nes nežiūri televizoriaus) jo nenori! Tai čia, kaip sakant, nereik nė rožinio daikto: pakankamai dažnai rodyk, koks jis puikus, ir dažnas vaikas “užkibs” ant to kabliuko!
Tačiau kaip su tais lytiniais stereotipais? Ar iš tiesų rožinė splava menkina merginas ir verčia jas būti…merginomis? Na, suprantu, jog gali nepatikti, kad mažos mergaitės nori dažytis lūpytes ir visaip kitaip greitai suaugti, tačiau ar iš tiesų rožinė produkcija atima joms galimybę mąstyti savarankiškai ir priešintis princesės vaidmeniui? Sue Palmer teigia, kad rožinė spalva yra ir įrankis, kad mergaitės rožinę spalvą pradėtų asocijuoti su tobulu kūnu ir koks jis turi būti… Na, tokia hipotezė man jau siekia per daug toli. Toliau, nei sveikas protas.
Beje, ar žinote, kad iki antrojo paasaulinio karo rožinė spalva buvo vyriška spalva (mat labai panaši į raudoną), o mėlyna – moteriška (nes ramesnė)??? Įėjus į žaislų parduotuvę akivaizdu, kad situcija pasikeitė: mergaitiškų žaislų skyrius rožinis “iki negalėjimo”. Berniukų – žaliai/mėlynai/pilkai tamsus. Skirtumas akivaizdus.
Akivaizdu ir tai, kad pardavėjai nori paveikti mūsų vaikus, kad jie prašytų mūsų pirkti, o mes pirktumėme. Čia jokia ne revoliucija. Jiems svarbiausia pelnasm jjie tai darė, daro ir darys. Ir, mano manynu, tikrai nereikia visko “suversti” “rožiniam marui”, nes tikrai ne rožinė spalva kalta, kad kažkieno dukra kenčia nuo prastos savivertės ar nori “tobulo kūno”… Ne rožinė spalva kalta ir jei mergina jaučiasi lytiškumo “rėmuose”. Problema – daug giliau. Be to, lygiai taip kaip mergaitės, lygiai taip ir berniukai gauna stereotipinių signalų, tačiau tam ir yra tėvai, kurie gali pasirūpinti tinkama tų signalų interpretacija. Žinoma, kuo vaikas vyresnis, tuo sunkiau, tačiau man patiko viena geniali mintis kaip pasirūpinti trimečiais: išjunkime televizorių.
P.S. Gintarės komentaras su iliustracija:
Labas,
kaip tik dabar darau darbus susijusius su spalvomis. Tai gi pati sudariau spalvu trikampi: kokiu spalvu jos turi. Paskaicius duotus straipsniukus – labai daug yra priestaringu minciu del spalvu. Prikabinu spalvu trikampi. Pagrindines spalvos zalia, raudona, melyna – sudaro balta spalva, papildomos spalvos geltona, purpurine, zydra – sudaro juoda spalva. Kaip tokios baltos spalvos neegzistuoja – ji tera visu spalvu samplaika. Tad kai kurie teiginiai del baltos spalvos yra teoriskai imanomi, bet psicholgiskai nelogiski.

Prikabinu pacios daryta paveiksliuka, tiesiog del idomumo ![]()
Galime pamatyti kaip musu akis yra optiskai apgaunama. Kaip neutraliai pilkos spalvos (18% pilkumo – geriausiai toks pilkumas) yra daugiau, nei zalios – galime pamatyt kaip pilka aplinkui rausveja. Bet va tokia apgaule mato kiekvienas skirtingai: vieni mato ypac rausvejancia pilka spalva, kiti is vis nemato, o treti siek tiek… todel net gi tas rausvumas priklauso ne tik nuo spalvu kokios yra, bet ir kaip jos isdestytos ir koki turi santyki.

Prieš kelias dienas pasibaigė darbelių konkursas “Lietuviais esame mes gimę” ir jau skubame skelbti naują: PAVASARIO ir ŠV.VELYKŲ DARBELIO KONKURSĄ. Siųskite viską, kas, jūsų nuomone, tinka pavasariui ir šv.Velykoms. Iš tiesų šios dvi temos – neišsemiamos, todėl net neabejojame, kad ir jums kils daug minčių…

Agnė
January 7th, 2009 at 7:15 am
Savu laiku turėjau profesinę ligą ir nemažai domėjausi spalvomis bei jų deriniais, tad, pagalvojau, pasisakysiu

Aš asmeniškai savo gyvenime prisimenu du „marus“, apie kuriuos labai gerai žino mano draugai.
Pirmiausia tai – geltonasis maras, kaip sakai, „iki negalėjimo“, kai radau ir nusipirkau net geltonus batus; antrasis sekė iš karto po jo – tai salotinis maras. Iki tokio „negalėjimo“, kad visi žinojo – Agnei gali dovanoti bet ką, svarbu, kad būtų salotinis…
Taigi, drąsiai galiu pasakyti: maras ištinka ne tik vaikus
Šiaip spalvos mus labai stipriai veikia emociškai, net jei to ir nejaučiame, nes kiekviena spalva spinduliuoja tam tikro dažnio bangas, duodančias vienokius ar kitokius signalus mūsų smegenims. Ne veltui yra net gydymas skirtingos spektro šviesa. Arba, kodėl dažome savo kambarius vienokiomis ar kitokiomis spalvomis? Todėl, kad norime suaktyvinti arba nuslopinti juose vysktančius procesus. O jų deriniai dar stipriau veikia. Mes renkamės tas spalvas, kurios padeda mums atgauti per dieną susidarkančią harmoniją. Pagal tai, kokia spalva žmogų traukia, gali nesunkiai suprasti, kokie to žmogaus vidiniai poreikiai. Čia kalbu apie tą „maro“ atvejį, kai tiesiog „užstringi“ ant tam tikros spalvos. Jei daugmaž patinka visos, reiškia tavo gyvenimas pakanamai subalansuotas.
Jei išgyveni atvirkščiai – „antimarą“, vadinasi, tu ignoruoji, nepripažįsti tų savybių, kurias ta spalva tavyje aktyvina…
Tad turbūt verta pastebėti tai, kad visi tie Barbių gamintojai pasirinko rožinę spalvą dėl to, jog žino, kaip ji veikia vaikus… O paskui jau belieka tuo manipuliuoti, naudojant ją savo produkcijai. Kaip tam pasipriešinti? Manau, nepakenks parodyti, kad rožinė gali būti ne tik Barbė, o ir, pvz… šaltibarščiai
))
O šiaip tai rožinė yra raudonos „sesė“, tik ne tokia aktyvi, tad geriau džiaukitės, kad „maras“ ne raudonasis
Nes tuomet vaikai turbūt sienomis liptų nuo aktyvumo…
)
Beje, apie spalvų poveikį galima rasti nemažai info, keletas straipsnių bent akiai užmesti:
http://www.alfa.lt/straipsnis/147673
http://www.kopos.lt/radiostezija/mok_chromo.php
http://www.statybuportalas.lt/Spalvu_poveikis
http://www.mokslai.lt/referatai/referatas/16685.html
Austėja Landsbergienė
January 7th, 2009 at 2:46 pm
Vadinasi, mano gyvenimas pakankamai subalansuotas, nes man daugiau-mažiau patinka visos spalvos:) Kai vaikai paklausia, kokia labiausiai patinka, sakau “tamsiai žalia”…”o gal tamsiai mėlyna”…”rūbai juodi patinka”…”ir balti”…”ai, visos patinka”
Žodžiu, esu visiškai “neapsisprendusi”, kokia spalva man gražiausia…
Pasiskaičiau tavo duotas nuorodas…visai nebaisi ta rožinė:) Va, citata iš pirmojo straipsniuko: “Rožinė spalva ramina nervų sistemą, gerina nuotaiką, atpalaiduoja raumenis ir gilina miegą. Vienoje iš pediatrijos klinikų Prancūzijoje buvo atliktas eksperimentas, kurio metu visiems mažiesiems pacientams buvo pasiūlyta rožinės spalvos patalynė. Tai pagerino net sunkiai sergančių vaikų nuotaiką, o po kurio laiko pasveikusių ligonių skaičius žymiai padidėjo!”
Vaida
January 7th, 2009 at 3:17 pm
Vienu metu domejausi spalvu terapija. Ten spalvos irgi turi savo reiksmes ir gydymo esme yra ta, kad zmogus turi pasirinkti is daugybes buteliuku, kuriuose yra supilta skysciai, nudazyti dvejomis spalvomis: viena virsuje, kita apacioje. Ir pagal tai, koks derinys pasirenkamas, interpretuojama, kokie zmogaus poreikiai tuo metu, ko jam truksta, kuria linkme reiketu save vesti, tobulinti ir pan. Tai ten rozine spalva reiskia besalygine meile, gali buti sau arba kitiems. Grazu, ar ne? Ir jeigu zmogus renkasi daug rozines, arba jam pasireiskia “rozinis maras”, reiskia jog jis nori buti mylimas toks koks yra. Kazkaip man naturalu, kad mazi vaikai nori buti mylimi, ne uz ka nors, o tiesiog, kad jie yra (kaip beje, ir mes visi…). O beje, jeigu suauges zmogus savo aprangoje turi daug rozines spalvos, mes savaime atkreipiame demesi ir daznai tai nuteikia maloniai (na, bent jau mane
).
Ženia
January 7th, 2009 at 3:25 pm
idomi tema. man tik vienas neaišku – o kodėl taip blogai lytiniai stereotipai? aišku, ko perdaug tas negerai, kaip grynas stereotipinės rožinės minkštos mergaitės auklėjimas, taip ir “unisexinimas”. bet šiaip dauguma stereotipų gyvent netrukdo (išsk. stereotpiniį namų ūkio darbų pasidalyjimą tarp vyro ir žmonos
)))) ).
o nuo rožinės spalvos tikrai nepabėgsi – labai norėjau rengti savo dukrelę spalvotai, bet kai tik gimusiai (ir vėliau) močiutės-tetos pradėjo dovanoti rožinius rubelius, teko pirkti ir kitus rubelius kurie derėtų prie tų rožinių. taip netyčiom beveik visas garderobas patapo rožinis (arba tokios spalvos kuri dera – pilkos, baltos, raudonos, tamsiai raudonos). o turėt vienus rubus ružavos-pilkos-raudonos paletės, o kitus tarkim žalios-oranžinės jau išeina gana prabangu (įvertinant kad prie kelnių turi “tikti” ir maikutė ir striukė ir batai ir kepurė ir pirštinės).
Austėja Landsbergienė
January 7th, 2009 at 4:04 pm
Vaida, kaip gražu apie tą besąlyginę meilę…nuostabu. Ir apie tą norą būti mylimu toks, koks esi. Tuoj man išvis pradės patikti rožinė, nors niekada nebuvau didelė jos mėgėja
Ženia, tai, kad vaikas (žmogus) save suvokia kaip vyrą ar moterį, manau, yra puiku, tačiau žodis “stereotipas” (bent jau man) iš tiesų turi neigiamą atspalvį… na, man iš tiesų nepatinka, kai sako: “Berniukai neverkia” ar “Mergaitės taip neišsidirbinėja”… Žodyne sakoma, kad “stereotipas – nekintamas pavyzdys, kurio griebiamasi negalvojant, šablonas, trafaretas”. Man tai – žmonių sudėliojimas “į dėžutes”…nenorėčiau, kad – jei mano sūnus pieš – iš jo šaipytųsi, nes tai “mergaitiška” ir pan.
O dėl drabužių…Mortos spalvų paletėje irgi “pramuša” rožinė, bet, žinai, kas mane nustebino? Ogi tai, kad niekada nebuvau pagalvojusi, kad rožinė spalva turi TIEK atspalvių, kurie net nedera tarpusavyje:D Gyveni, žmogau, ir mokaisi:)
Raimonda
January 7th, 2009 at 4:45 pm
Va va, tuose atspalviuose, manau, ir yra esmė. Šiaip aš pati esu alergiška “rožiniam marui”. Kai buvau jaunesnė, pati sau prisiekinėdavau, kad, jei jau turėsiu dukrą, tai nieko rožinio ji neturės:))) Dabar jau suprantu, kad ne daug kas nuo manęs priklausys:)
Šiaip ar taip rožinės atspalvių tikrai daug, vien gamtoje gėlių kiek skirtingų. Ir pastebėjau, kad tokia rožinė manęs visiškai neerzina. Manau, baisiausia tame “rožiniame mare” yra tai, kad toji spalva tokia sintetinė, kičinė ir tikrai ‘barbinė’ (minėto bandymo duomenys nestebina). Žinau, kad tai tik spalva, bet man kažkaip gaila vaikų, kurie nuo mažumės apsupti tokių kičinių spalvų… (Jų yra ne tik rožinė, pažiūrėkit kad ir į kiniškų žaislų rėkiančią salotinę.) Nežinau, gal ir klystu aš, gal nieko tame blogo…
Raimonda
January 7th, 2009 at 4:49 pm
Dar taip pagalvojau – turbūt mano galvoje rožinė spalva pati savaime jau yra tapusi stereotipu. Ji man automatiškai simbolizuoja viską, kas man nepriimtina – pigią kinišką kultūrą, paviršutiniškumą, kičą, daiktiškumą. Taigi bėda ne spalvoje turbūt…
))
Bet vis tiek jos nemėgstu
Austėja Landsbergienė
January 7th, 2009 at 5:14 pm
Raimonda, Vilhelmo krikšto mama (švedė), tai juokiasi už pilvo susiėmus, nes aš NIEKADA nebuvau princesiška…net į tą pusę:))) (ir aš čia neturiu omeny vien rožinės spalvos: kalbu ir apie rūbus, makiažą, elgesį ir pan.) O Morta,mūsų rimtuolė, atrodo, rinkdama savo genus, nusprendė iš dar senelių pasiimti tuos, kuriais apsirūpino ir mano sesuo:) Sėdi dabar abi ant sofos ir tepasi įvairiausiais kremais…šukuojasi plaukus…praeidamos pro veidrodį akį vis užmeta:))) Ir esi teisi – išties mažai ką padarysi, kai jau taip yra:) Lieka tik grožėtis siurprizais, kurių Gyvenimas negaili:)
Pritariu Tau dėl to kičo…O aš kažkaip vis dar galvodama šia tema pagalvojau, kad mano “stereotipinis” mąstymas kužda, kad jei jau rožinė, tai kvaila
Matyt, su tokiu stereotipu ir “kovojo” filmas “Legally Blonde”
: http://www.imdb.com/title/tt0250494/plotsummary
Gintare
January 7th, 2009 at 5:57 pm
As labai pritariu Austėjai, kad vaikui spalva gali patinkti tam tikra ir tam tikrais periodais. O apie tos spalvos reikšmes ir suvokimą mes gauname iš aplinkos. Tikriausiai man žalia spalva sukelia vienus jausmus (neskaitant aplavu pustonių ir intesyvumu), o va mano vaikui sukelia kitus.
Aš pati padariau klaidą, kad kai Mats rindavosi rožinę spalvą – aš jam vis sakydavau, kad tai mergaitės spalva – tarsi pati jam smegenyse sukūriau stereotipą – mergaitę (o jau ta mergaitė jo galvoje yra tokia, kokią jis pats suvokia). Dabar nuolat taisau situcija, sakydama, kad tai gal ir mergatės spalva, kurią gali nešioti ir berniukai
agnė
January 7th, 2009 at 6:10 pm
o aš iki šiol rožinę paršelių spalva vadinau…
ir pastebėjau, kad labai gražiai dera šios spalvos tarpusavy
o gal man tik taip atrodo?
beje, mano mažoji po žaliojo maro ima sirgti rožiniu košmaru
Vaida
January 7th, 2009 at 7:03 pm
as anksciau irgi nemegau tos rozines, bet pasaruoju metu vis aspirengiu ka nors tokio rausvo, ir tiesa sakant visai gerai jauciuosi. is vis labai megstu spalvas, kaip mano sesuo sako, – esu labai spalvota (mat ji prioriteta teikia juodai). As savo Viliu aprengiu ivairiom spalvom, kazkada aprengiau violetinem kelnem, rudu paltuku, raudoma kepure. tai zaidimu aisktelej visi sake “kokia grazi mergaite!”
Is pradziu dar taisiau zmones, o dabar tik nusisypsau, stereotipai valdo
)
Gintare
January 7th, 2009 at 7:04 pm
Dar pamasciau apie spalvas, kad visos spalvos kurias mes matome yra randamos gamtoje. Koks vaizdas jum iškyla galvoje kai sakote “Žalia”? O kokį vaizdinį matome, kai galvojame apie “raudoną”? todėl kažkaip aš net gi susieju tam tikrus spalvų suvokimus su mūsų patirimu. O ką matome, kai sakome “rausva”?
Jei mano namai roziniai, o aš esu išvykusi į kelionę ir ilgiuosi namų ramybės, tikrai manau, kad per tą kelionę kažką būtinai nusipirkčiau rožinio
Na tokie pasvarstymai, kad ir tos pačios spalvos mūsų suvokimas skiriasi
Ką tikriausiai Autėja ir rašė kalbėdama apie televizorių
Austėja Landsbergienė
January 7th, 2009 at 8:53 pm
agne, “Rožinis košmaras”
Super! O dėl derėjimo aš manau, kad nuo atspalvio priklauso…ar ne?
Vaida, aš tai kaip tavo sesė – spintoje vyrauja juoda:) O dėl vaikų…man tai juokingiausia būdavo, kad Augustą – nesvarbu, kaip aprengdavom – visi mergaite manė esant, kai jam maždaug 1.5 metų buvo. O juokingiausia todėl, kad a) jo NIEKADA nerengėm panašiai į mergaitę, nes jis lėkdavo nusmukusiais džinsais ir b) jis buvo vienas labiausiai pašėlusių mažų vaikų, kokius man yra tekę sutikti! Taigi darydavau išvadą, kad jį mano esant mergaite tik dėl jo mėlynų mėlynų akių, sniego baltumo papurusios šukuosenos ir iš nuo veido nedingstančių pačių įvairiausių grimasų įvairovės
Gintare, kur man atsiuntei paveikslėlius, įdėjau į straipsnio pabaigą. Ačiū!
Austėja Landsbergienė
January 7th, 2009 at 8:59 pm
Mano mama dar atsiuntė nuorodą apie spalvas krikščionybėje, jei įdomu: http://www.polia.info/Ikona/Simboliai.htm
Agnė
January 7th, 2009 at 10:33 pm
Beje, jei berniukas mėgsta ružavą, o jus tai siutina, pabandykite ją paderinti su tamsiomis, neintensyviomis spalvomis (tamsiai žalia, ruda, tamsiai mėlyna, chaki, pilka ir pan…) – jos atsvers tą “mergaitiškumą”.
Beje, mano viena draugė turi dukrytę, kurią specialiai rengia visomis spalvomis, tik ne rožine
Ir ką jūs manote, visi aplinkiniai iš karto supuola: „Oj, koks gražus berniukas…“
Agnė
January 7th, 2009 at 10:42 pm
Beje, apie tą spalvų trikampį, kur Gintarė padarė. Šis trikampis yra kalbant apie optinį spalvų skaidymą. Tokiu principu, pvz, spalvos yra skaidomos jūsų TV ekrane…
Kai kalbame apie derinamas rūbų, aplinkos spalvas, paprastai, kiek teko susidurti, vadovaujamasi geltonos-mėlynos-raudonos trijule, kur tarpinės yra žalia, violetinė ir oranžinė (http://aggie-horticulture.tamu.edu/floriculture/container-garden/lesson/colorwheel.jpg) arba net ketvertuku geltona-raudona-mėlyna-žalia (http://www.dreamhomedecorating.com/images/color-wheel-chart4.gif). Gal irgi įdomu bus pasižiūrėti
Austėja Landsbergienė
January 7th, 2009 at 10:45 pm
Agne, man labai gražu su ruda. Vilhelmas kaip tik turi sportinį kostiumėlį, kurio kelnės rudos, o “viršus” – rudi ir rožiniai dryžiai. Man labai dailu…(ir jam).
Eisiu dar pasižiūrėti apie aplinkos spalvų derinimą:) Ačiū už nuorodas!
Gintare
January 8th, 2009 at 4:36 am
Matas turėjo (nes jau išaugo) naktinukus su vabaliukais: virsus toks tamsiai raudonas, o kelnytes juodos – man ir gi labai patiko, kad skirtingų spalvų kontrastas.
Manau, kad spalvų derinimas yra individualus – yra daugybę firmų kurios renkasi jom priimtinus derinius ir kuria savo palete. Isties idomios nuorodos. Manau, kad tikrai labai įdomu derinti ne tik pagrindines ir papildomas spalvas, bet tas kurios gaunamos netolygiai jas maisant su ivairiais pustoniais. Kuo idomiau – tuo smagiau
Agnė
January 8th, 2009 at 4:58 am
Pagrindinis principas derinant spalvas, kad nesigautų „mišrainė“, kai vaikai mėgsta ryškias spalvas, yra vienos ryškios dominuojančios spalvos pasirinkimas + kitos visos (kiek jų bebūtų) pastelinės (šviesios, tamsios, prislopintos).
O jau pustonius kiekvienas derina pagal savo skonį, ir čia nepasiginčysi, kas kam gražu…
Kaip sako, „Dėl skonio nesiginčijama. Dėl skonio mušamasi“
Agnė
January 8th, 2009 at 5:10 am
Man gal reikėtų jau ramintis čia su tais komentarais, bet va, dar čia vienas pav. spalvinei gamai praplėsti
http://realcolorwheel.com/tablet.htg/SqfinPalette-RealColorWheel-RGB-14inwide72dpi.png
Plius dar įsivaizduokit, kaip spalvos nueina ne tik į baltą ar į juodą, bet ir į pilką…
Sėkmės derinant
Indre Macke
January 8th, 2009 at 7:20 am
Problema ne spalvoje savaime, bet jos santykyje su socialine aplinka. Ir visai nesvarbu, ar ruzava – tai moteriska, nes moterims biologiskai si spalva artimesne, ar ta spalva moterims artimesne, nes masine kultura ruzavuma isskirtinai sieja su moteriskumu..
Man atrodo, kad mergaitems ne siaip sau patinka ruzava spalva. Is aplinkos jos gauna daugybe pasamoniniu impulsu, kad ruzava – tai mergaitiska (o kodel jos turetu noretu buti berniukiskos?). Jokia kita spalva nera tokia isskirtinai mergaitiska, nes nera jokios kitos spalvos, kuri butu taip eksploatuojama kaip moteriskumo simbolis (pradedant masine (pop) kultura ir baigiant mergaitiskais zaislais, kuriu 80 proc. produkuoja lyties stereotipus ir ta prasme labai riboja jais zaidziancias mergaites (berniuku zaislai taip pat labai ribojantys lyties vaidmenu prasme).
Spalva grazi ir man, bet socialinis momentas nebutinai toks pats grazus:) Ir nieko cia daug nepadarysi, nes vaikai ir tevai ne dykumoj gyvena ir masinei lyties kulturai gali labai menkai pasipriesinti (kai kas ir nenori priesintis, ir tai ju teise).
Taigi man tas ruzavumo virusas neatrodo toks nekaltas:) Jis tikrai labai daug ka turi bendro su vaiko lytimi ir suvokimu to, kas dera moterims ir kas vyrams…
Tikiuosi, daugmaz suprantamai prirasiau…:) Beje, pritariu, kad ruzava ruzavai nelygu:)))
Gintare
January 8th, 2009 at 4:21 pm
po Indres posto, kaip tik pagalvojau, kad jei pamatau mažą vaikiuką su šiokia tokia ružavumo apraiška – iškart mintyse “mergaitė”. O jei neįžiūriu rausvos – iškart “berniukas”
Sakyčiau juokinga net pačiai pasidarė 
Nors pamastau, kad va Mato nors ir nerengiau rausvau, bet visiem jis atrodė kaip mergaitė, gal ir gi dėl mėlynų akių ir šviesių plaukų, o dar kai tie plaukai nebuvo LABAI trumpi
Austėja Landsbergienė
January 8th, 2009 at 5:06 pm
Šiaip iš esmės tai apsidžiaugiau, kad mes vis dėlto gyvename ne žaislų parduotuvėje, kur viskas sugrupuota, o namuose, kur viskas “persimaišę”: todėl ir Vilhelmas su Augustu labai noriai žaidžiai su Mortos vežimėliais bei lėlytėmis šeimą su šuniukais arba visi lenktyniauja išsitraukę dėžę mašinų… Žodžiu, mūsų namai labai spalvoti:) ir nelabai ką reikia dėl to daryti, viskas vyksta itin natūraliai, nes vaikų gyvenimas persipynęs, tai persipynę ir jų žaislai, ir jų interesai…
Ženia
January 9th, 2009 at 4:06 am
dar toks pastebėjimas dėl ružavos – man ji niekad nekėlė siaubo, bet ir nemėgau jos. bet kai pradėjau lauktis, labai užsinorėjau rengtis ružavai… (ir rengiausi). kad turėsiu mergytę sužinojau tik neštumo pabaigoje. nu mistika kažkokia.
)))
dėl mergaitės atskirimo nuo berniuko – eina mano dviejų metų mergaitė, aprengta raudona striuke, rausva kepure, bet su LABAI NAGLU VEIDU. šalia stovintys paaugliai komentuoja “kietas bičas!”.
dar turim tokį kaimyną, su kuriuo tikrai dažnai persimetam žodelilu, nes susitinkam vedžiojant šunis. kaip bebūtų aprengta mano dukra (o jau rašiau, kad turim laaabai daug rausvos garderobe) – vis pamiršta kad ji mergaitė. na, žemaitis, pas juos vaikas – tai berniukas. turbūt galvoja, kad iš vaikų mergaitės pasidaro tik paaugus
medeina
January 9th, 2009 at 7:57 am
Oj kiek as mascius apie tas spalvas
Kai namus irenginejom skaitem su mama… Kokios sienos ramina, kokios skatina protine veikla ir pan (cia kad man skatintu
). Ale as dar matyt tarybinis vaikas, nes rozine pamegau jau didele budama, kai tu is amerikos mikes visokias parsiuntei
Ir tai taip rezervuotai, puantai atsimenu patiko roziniai ir dar kazkas. O siaip oranzines visokias megau. O dabar juodaaaaaa… Mama visaip bando mane uzverbuoti ant kitokios spalvos o as kazkaip tingiu garderoba perdarinet 
As pamenu siurpdavau
O paskui vis morteliui nunesdavau ka nors, o ji rodo kad cia Viliaus 
) As busiu jos fashion guru
) Eisim kartu shopintis ir as apruvinsiu jos bichus. Va taip. Labai brandu komentara parasiau, toki kaip tau patinka
)
As gal labai sugadina stereotipu ir siaip seksiste, bet Viliu tai jus mergaitiskai renget nu nors uzmusk mane. Tiksliau jis pats rengesi taip. Rozine spalva, platejancios kelnes, drugeliai, sirdutes, gelytes… Visi geriai zodziu
O Mortelis labai gerus genus pasieme galiu pasakyti!
medeina
January 9th, 2009 at 8:00 am
Man tik ka nushvito, kad Vilius HIPIS! Visai jis ne mergaitiskai nori rengtis. Jis tiesiog uz taika ir meile.
Austėja Landsbergienė
January 9th, 2009 at 9:06 am
medeina
January 9th, 2009 at 8:11 pm
Agnė
January 11th, 2009 at 7:48 am
Apie Barbes kaip tik delfyje pasirodė straipsniukas:
http://gyvenimas.delfi.lt/stories/article.php?id=20002169
Rūta
January 12th, 2010 at 3:24 pm
Laba diena,
Netyčia užklydau į jūsų puslapį, perskaičiau šį įrašą ir komentarus ir neiškenčiau neįsiterpus.
Perėjau juodos, rudos, mėlynos spalvų etapus. Kiekvienas truko maždaug po ketverius metus. Paauglystė. Dabar (jau virš 30) vėl grįžau link rudos, tačiau jau su visais įmanomais jos atspalviais (ir giminiškais) – nuo auksinio iki šokoladinio. Ir štai turiu dukrą, kuriai penkeri ir kuri yra absoliuti princesė nuo gimimo. Nors namuose nebuvo mačiusi rožinės spalvos, parduotuvėje dar metų laiko būdama griebdavo viską rožinio. Jai patinka tik labai ilgi šviesūs plaukai, nenešioja kelnių, o tik sijonus ir sukneles. Stereotipai – vargu, nes televizoriaus beveik nežiūri, be to, mes labai atrenkam ką žiūrėti – jokių multikų. Namuose nėra barbių, o princesiškai besielgiančių moteriškių ar merginų nėra nei mano, nei vyro giminėj.
Skaičiau ir aš apie tuos rožinius marus ir pan. Bijojau, kol kažkada (gaila, nebepamenu kur) radau mokslinio tyrimo medžiagą, kuriame psichologai išdažė moterų kolonijoje (o gal net kalėjime) kameras rožine spalva, suderindami ją su balta įrengė visą kamerų vidų – patalynę, baldus etc. Nepamenu kiek procentų, bet man rodos apie 60 – 70, tų kurios išėjo į laisvę atlikusios bausmę, ir gyveno rožinėse kamerose, nebegrįžo prie blogo elgesio. Jos teigė, kad sušvelnėjo, ėmė gailėtis, atsirado noras kurti šeimą, turėti vaikų ir pan. Tuo tarpu, tarp tų, kurios gyveno įprastose kamerose – tokių susipratusiu svyravo tarp 20 – 25 proc. (jei neklystu – skaičiau jau prieš kelis metus). Tad psihologai po šio tyrimo lengvai rekomendavo emocionaliems, agresyviems žmonėms kambarį dažyti švelnia rausva spalva ar bent jau naudoti jos elementus…
Vėlgi kalbant apie stereotipus – sūnus (jam dabar 11) kažkada labai prašė lėlių. Vėliau draugai darželyje jį įtikino, kad tai mergaitiška, bet… Jis buvo be galo geras, supratingas, toks mergaitiškai mamiškas vaikas, kai gimė sesė. Sakė – ji kaip lėlė, tik gyva. Ja reikia rūpintis ir saugoti. o tai juk vyriška. Lėlės jam asociavosi su silpnesniu vaiku, kurį reikia globoti – tikras vyras. Vėl stereotioas? Bet aš sutinku su juo – nenorėčiau , kad dukra eitų tampyti kokių sunkių maišų, kad paneigtų esanti mergaitiška… O iš esmės – jie puikiausiai abu žaidžia : sūnus planuoja sodyboje statyti namelį sau ir sesei, kad galėtų turėti savo namus. O ji nori pasiūti užulaidas tam nameliui, kad būtų gražiau. Manau, kad tie stereotipai gista iš tam tikros emocinės prigimties – matyt, gamta taip jau surėdė, kad mergaiutė turi būti švelnesnė, jautresnė (juk jai reikės auginti vaikus), o vyrai aktyvesni, agresyvesni – juk turi apsaugoti savo moterį ir savo vaiką. Tad jei sargo budrumą migdys rožinė…
Manau baisesni stereotipai susiję ne su lyčių veikla ar išvaizda, o su tarpusavio santykiais. Va, kai prasideda “muša, reiškia myli”
Austėja Landsbergienė
January 12th, 2010 at 6:01 pm
Rūta, ačiū už išsamų komentarą, susidomėjusi perskaičiau! Man patiko eksperimento kalėjimuose aprašymas…
Man vis dėlto nepatinka ir su veikla, ir su santykiais susiję stereotipai. Nes kai moterims yra mokama mažiau – tai, mano manymu, yra problema:) Ir, žinoma, ši problema – ne vienintelė…deja…