Tinklaraštis apie šeimą, vaikus ir švietimą.
Pastarosiom dienom labai daug galvoju apie tai, kokie vis dėlto skirtingi yra vaikai. Žinoma, skiriasi tarpusavyje ir berniukai. Net labai skiriasi. Tačiau…Morta Sofija turi ir daug kažko tokio, ko berniukai visai neturi. O berniukai, savo ruožtu, turi nemažai to, ko turi Mortulė. Kai gimė Augustas, dar buvo tie laikai, kai daugmaž tikėjau, kad gimęs vaikas yra tabula rasa, ir viskas priklausys nuo auklėjimo. Žinoma, puikiausiai supratau, kad jis atsineša savo bagažą, tačiau tikėjau, kad ugdymas – visagalis. Šiandien nemanau, kad vaikas jau gimsta “išbaigtas” ir kažkaip nemanau, jog tuo įtikėsiu, tačiau tikiu, kad vis dėlto labai, net labai daug yra įgimta. VIsų pirma – lytis. Kadangi buvom užsibrėžę vaikus auginti “laisvai”, t.y. neribojant jų ir neuždarant į tam tikros lyties “narvelį”, gimus Vilhelmui, Augustui iš tėvų parvežėm vežimėlį lėlėms ir nupirkome lėlytę. Mūsų mielasis baltapūkis pasižiūrėjo į lėlę, tada į mus ir…šveitė tą lėlę ant žemės, į vežimėlį susikrovė visas savo mašinas ir neįtikėtinu greičiu ir “užnešdamas” ant posūkių bei baisiausiai burgzdamas lakstė su mašinomis vežimėlyje po visus namus. Lėlė taip ir liko užmiršta iki…Mortos gimimo. Tiesa, Vilhelmas kartais ją pakeldavo, nes jis…kitoks berniukas, tačiau visvien jam buvo (ir yra) daug smagiau žaisti su minkštais žaisliukais, nei su lėlėmis. Beje, Morta žaidžia su minkštais žaisliukais, bet tokios meilės ir prisirišimo, kokį turi Vilhelmas, nedemonstruoja nė iš tolo. Augustui minkštas žaislas nuo pat gimimo įdomus būna…na, maksimum penkias minutes. Morta…nė dienos be žaidimo su lėlėmis. Taigi…
1. Kiekvienas vaikas yra unikalus. YRA mergaičių, nemėgstančių minkštų žaisliukų. YRA berniukų, kurie lėlės nepaims į rankas, net jei jam ją ir nupirksite…
Dr.Stein’as, Virginia (JAV) Universiteto profesorius, teigia, kad mes – net nesąmoningai – berniukus auginame kitaip, nei mergaites. Pavyzdžiui, su naujagimėmis mergaitėmis kalbame švelnesniu balsu ir net…švelniau, atsargiau elgiamės. Na, man jau dabar kilo klausimas, kodėl su Morta beveik viską galima susitarti, o Augustą ir Vilhelmą iš tiesų reikdavo po N kartų išnešti į kitą kambarį? Kai perskaičiau – nepatikėjau. MERGAITĖS GERIAU GIRDI. Ir tai susiję ne su klausa, o su gebėjimu klausyti. Mergaičių dalis smegenyse, kuri reguliuoja klausymąsi, vystosi greičiau, nei berniukų, ir tai ypač akivaizdu ikimokykliniame ir pradinės mokyklos amžiuje. Taigi mergaitės girdi, kai jas giriame ar prašome ko nors nedaryti, o berniukams reikia parodyti (tarkim, išnešant į kitą kambarį), ko iš jų norime. Tas pat Dr.Stein’as teigia, kad berniukus dėl to taip dažnai (visiškai nepagrįstai) vadina agresyviais arba net hiperaktyviais. Užtektų aiškesnių taisyklių, erdvės “išsikrauti” ir tų problemų – it nebūta.
2. Mergaites lengviau auginti ikimokykliniame ir pradinės mokyklos amžiuje, nes jos labiau įsiklauso (moka įsiklausyti) į tai, ką sako aplinkiniai.
Saugumas. Patikėkite, per 10 metų darbo su mažais vaikais turėjau ne vieną proga pastebėti, kad berniukai…daug drąsiau rizikuoja ir daug dažniau liečia, niuksuoja, stumdo vienas kitą, nei mergaitės. Nors dirbau su pačių įvairiausių tautybių vaikais…visvien galiu sakyti, kad berniukai labiau pašėlę, nei mergaitės. Mano patirtis liudija, kad labiausiai pašėlusi mergaitė (mano atveju buvo iš Suomijos) yra tik šiek tiek labiau pašėlus už ramiausią berniuką (mano atveju buvo iš Izraelio). Sakyčiau, ji buvo mano Pepė Ilgakojinė, mano Ronja plėšiko duktė (Kodėl apie pašėlusias mergaites rašė A.Lindgren, švedė, a? Na, bent jau apie tas, kurios pirmos lenda į galvą, kai reikia prisiminti pašėlusias mergaites???) Apie labiausiai pašėlusį berniuką net nerašysiu, nes jo TIKRAI nepalyginsiu nė su viena mergaite. Na, ir mūsų šeimoje. Patikėkite, kartais tiesiog stogas važiuoja nuo to nuolatinio niurkymosi. Neabejoju, kad esate matę laidas apie gyvūnus, kur liūtukai nuolat vienas kitą niurko: stumdos, gaudo vienas kitą, kol per daug įkanda…tada paurzgia vienas ant kito, užsimoja (tokiais atvejais dažnai įsikiša mama liūtė)…ir vėl – nepraėjus nė akimirkai – niurkosi ir vartaliojasi. Toks vaizdelis mūsų namuose trunka jau…na, nuo tada, kai VIlhelmas išmoko vaikščioti. Jau nebeprašau nei nešokinėti per sofas, nei nelakstyti…dar kartais paprašau nešokti nuo visos laiptų pakopos, nešokinėti per laiptų turėklus ir namuose nesimėtyti kietais daiktais, bet iš principo…daug ką jau išmokau praleisti pro akis ir pro ausis:))) Todėl nenuostabu, kad traumų būna. Nekalbu apie tai, kad berniukai šiek tiek per daug susistumdė (kaip tie liūtukai) – taip atsitinka bent keletą kartų dienoje. Ačiū Dievui, kad jau bent nebesimuša ir nebesidrasko, ko pasitaikydavo anksčiau…nepaisant visų mūsų pastangų to išvengti ir nepaisant visų mūsų pokalbių apie tai, kad “mes nesimušame”:))) Tiesa, kažkada paklausiau savo pusbrolio, Augusto krikštatėvio, sakau, ar jūs mušdavotės su broliu? (desperatiškas motinos klausimas…) Tai jis atsakė: ir dar kaip! Tik, sakė, su laiku “protingėjo” ir jau nebesimušdavo tėvams matant:)))) Dar prisiminiau kitų draugų ir artimųjų pasakojimus apie jų broliškus konfliktus ir supratau, kad to, matyt, neišvengsim ir iš namų neišgyvendinsim. Galim tik 1000ąjį kartą kartoti (gal vieną dieną “suktels”?), kad elgiamės RAMIAI, ŠVELNIAI, SAKOME ŽODŽIAIS, o NE NIUKSAIS, jei kas nors nepatinka… Bet, žinote, ką? Dr. Model teigimu, tokie šeimyniniai pasiniuksavimai ugdo charakterį, pasitikėjimą savimi, atkaklumą ir nebijojimą rizikuoti. Cha. Gal ne taip ir blogai, kad visuose šituose pasiniurkymuose jau pilnu tempu dalyvauja ir Morta? Be to, visur lipa, griūva, siaučia neatsilikdama nuo jų. Nors kartais ir nenori. Bet dažniau nori.
3. Berniukai judresni ir labiau pašėlę. Taškas. Aišku, galite prieštarauti lygindami labiausiai pašėlusią mergaitę su ramiausiu berniuku, bet aš kalbu apie vidurkį. Tačiau…leiskime berniukams dūkti, nes tai ugdo charakterį, pasitikėjimą savimi, atkaklumą ir nebijojimą rizikuoti ir skatinkime tai daryti dukreles;) Žinoma, iki tam tikros ribos
Nežinau, kaip kitų vaikai, bet mūsų Morta apie mokyklėlę jau dabar papasakoja daugiau, nei berniukai. Iš jų reikia informaciją “ištraukti”. Pavyzdžiui, Morta pasakoja, kad jos mokytoja Mme. Isabelle, kad VIlhelmo klasė čia (rodo), o mano – čia (rodo). Pasakoja apie draugę Iris, apie tai, ką jie valgo, veikia ir pan. Aišku, tie pasakojimai dar labai padriki, bet jų gausiau, nei vaikinų pasakojimų. Dr.Sax’o teigimu, margaitės labiau orientuojasi į žmones, o berniukai – į veiksmą. Tačiau…neskubėkite džiaugtis, kad mergaičiukės tokios socialios. Maždaug nuo aštuonerių berniukai pradeda bendrauti normaliai, ta prasme, informacijos nebereikia traukti, jie jau patys moka ja pasidalinti, be to, jau pradeda jausti, kada žmogui nebepatinka, išmoksta “skaityti” ir kūno kalbą (mergaitės tą išmoksta daug anksčiau), o mergaitės…pasineria į nuolatinės santykių analizės liūną ir prasideda: ji su manim nedraugauja, ji pasakė tą, aną, ir t.t. ir pan.
4. Berniukų socializacija sunkesnė iki maždaug aštuonerių, o nuo aštuonerių – mergaičių. Žinote, kas (bent jau man) juokinga? Ogi tai, kad niekur neradau parašyta, jog kažkada tai išsilygina
Negi yra taip, kad berniukai – iki aštuonerių, o mergaitės – neribotam laikui nuo aštuonerių??? Beje, kartą skaičiau, kad berniukus mamoms sunkiausia auginti iki mokyklos, o po to…mergaites. Rings the bell, kaip sakant, rings the bell… Bet kuriuo atveju svarbu vaikus išmokyti, kad, iškilus bendravimo su kitais problemoms, nebijotų eiti pas jus, tėvus.
Mokykla…Jūs net neįsivaizduojate, kaip aš džiaugiuosi, kad mano berniukai darželius ir pradines mokyklas lankys (lanko) tarptautinėje mokykloje. Papasakosiu vieną atsitikimą. Kai dirbau AISV, su vaikais kalbėjome apie tai, kaip yra dabar ir apie tai, kaip buvo praeityje. Susėdę ant grindų su priešmokyklinukais skaitėme knygą apie mokyklą, kur buvo lyginama, kaip buvo anksčiau ir kaip yra “dabar”. Tą pačią dieną išėjome į lauką. Ir štai prie manės prieina vienas mano mokinių (vokietis) ir klausia: Mrs. Landsbergiene, kodėl mes skaitėme, kad tik anksčiau vaikai tyliai sėdėjo suoluose, o mokytojas buvo klasės priekyje ir piktai kalbėjo? Aš eidamas koridoriumi mačiau, kad lietuviškoje mokykloje taip yra. (Mūsų mokykla dalinosi patalpomis su A.Vienuolio pradine mokykla). Po šio atsitikimo dar ne kartą vaikai parodė, kad…tos mokytojos elgiasi taip, kaip toje praeities knygoje. Tikiu, kad ne visos klasės Lietuvoje yra tokios, kur pradinukų suolai eilėmis, mokytoja priekyje, o vaikas nuo pirmos dienos jaučia, kad atėjo į mokyklą “būti išmokytas”, o ne “mokytis”. Tačiau – be jokios abejonės – tokių klasių dar labai daug. Ir, patikėkite, nemanau, kad tokia mokykla – tinkamiausia mano vaikams. Sakykite ką norite, bet aš tiesiog taip nemanau. Galite net sakyti: aš užaugau visai vykęs, užaugs ir vykęs vaikas:) Valio. Bet aš noriu, kad mano vaikas užaugtų labiau vykęs, nei aš. Noriu, kad mokykla jam skleistų sparnus tuo pačiu skiepydama vertybes, o ne juos pakirpinėtų. Ir manau, kad turiu tam teisę. Be to, mokykla, kurioje visą dieną sėdima, kurioje vaikas negali išlieti energijos ir kurioje reikia klausytis, o ne tyrinėti, tikrai netinka judriems vaikams. Dėl to aš kaifuoju, kad Augustas ir VIlhelmas valgo lauke, kad Augustas per ilgąją pertrauką žaidžia su mokytoju futbolą, o Vilhelmas spardo kamuolį su klasiokais ir klasiokėm, kad jie bent valandą (nesvarbu, koks oras) kasdien leidžia lauke (žinoma, ir mokykla yra iki 15.30, o ne iki 12.00 ar 13.00 kaip Lietuvoje). Be to, suolai – ne eilėmis, mokosi viską čiupinėdami. Ir nereikia super duper priemonių. Vilhelmo klasėje matematikos mokosi skaičiuodami pačių netoliese esančiame parke surinktus kaštonus:) Pastebėta, kad berniukai daug greičiau adaptuojasi ir pasiekia daug geresnių rezultatų tuose darželiuose ir tose pradinėse mokyklose, kur mokomasi per visus pojūčius – ne tik žiūrint ir klausant. Beje, kalbant apie mokyklas, man labai patiko vieno profesoriaus (J. Tobin, Arizonos Universitetas) mintis: Mokyklų kultūra, ypač, kai kalbama apie mažus vaikus, yra labiau moteriška, nei vyriška. Visų pirma, beveik nėra vyrų, dirbančių su mažais vaikais. Visų antra, daug mokytojų mano, kad berniukų domėjimasis agresyviais, stambiosios motorikos bei norėjimo viską paliesti žaidimais yra nuobodus ar net kvailas. Šiandien jau reikia pripažinti, kad daug kas turime net išankstinius nusistatymus prieš tokius “berniukiškus” interesus. Taip, kaip klausdavome savęs 70aisiais, ar teisingai elgiamės su mergaitėmis, šiandien reiktų klausti, ar atsižvelgiame klasėse į berniukų interesus? Todėl nesmerkite manęs, jog labai džiaugiuosi, kad Augusto mokytojas šiemet – vyras. Nes nemanau, kad tai – paskutinė iš priežasčių, kodėl vaikas šiemet mokykloje tiesiog žydi.
5. Bent jau pradinė mokykla yra labiau pritaikyta mergaitėms, todėl nenuostabu, kad, summa summarum, ikimokyklinio ir pradinės mokyklos amžiaus mergaites yra auginti lengviau, nei berniukus:)
Ir vis dėlto…Nėra jau tie maži berniukai tokie “sunkūs”. Manau, dar labai priklauso nuo to, kas apie juos kalba. Mano mama daug dažniau griebiasi už širdies, kai jai paliekam berniukus, nei aš kada nors gyvenime. Gal dėl to, kad ji augino dvi dukras, o ir tas ne kartu, o po vieną? O gal tiesiog dėl to, kad ji – visai kitoks žmogus, todėl visai kitaip interpretuoja tai, ką mato? Tačiau to, kad berniukai ir mergaitės skiriasi anatomiškai, “hormoniškai” ir net smegenų veiklos ypatumais – jau niekas – kas bent kiek domisi naujausiais tyrimais – nepaneigs. Ir nenuostabu, kad tai daro įtaką ir vaikų elgesiui!
Tačiau kas yra SVARBIAUSIA, ką noriu pasakyti? Ogi tai, kad nesvarbu, kokia vaiko lytis…kartais jis gali pasielgti kaip “berniukas”, o kartais – kaip “mergaitė”. Esmė yra pažinti vaiką ir stengtis savo asmenybę suderinti su jo. Ne atvirkščiai. (Man “patinka”, kaip kartais tėvai/seneliai sako: bet jis toks…anoks…Tai, po galais, kas čia suaugęs ir galėtų prisitaikyti???) Jeigu vaikui reikia išsidūkti, išlieti energiją – sudarytkite tam sąlygas, jei kalba – išklausykite, jeigu laužo – pirkite konstruktorius, kuriuos “laužys” ir vėl statys (tai – aukšto intelekto ženklas!)…Ir prisiminkite, kad vaikų auginimas – nepriklausomai nuo jų lyties – daug pastangų reikalaujantis darbas… Na, ir bent jau aš dabar tikiu, kad svarbiausia – leisti vaikui daryti tai, ką jis nori, neformuojant stereotipinio mąstymo, kad “verkia tik berniukai” ar “rožine spalva rengiasi tik mergaitės”. (Trimečiam Vilhelmui gražiausia spalva buvo rožinė. Na, ir ką? Ėjo ir praėjo. Šiandien džiaugiamės, kad leidome vaikui daryti tai, ko norėjo JIS, o ne tetos ir dėdės aplinkoje manė, kad “galima” ar “negalima”.)
Morta, galėdama laipioti medžiais ir žaisti mašinomis bei Vilhelmas su Augustu, galėję žaisti su lėlėmis ir rengtis taip, kaip nori (ir t.t. ir pan.), tikiuosi, drąsiai rinksis tai, kas jiems IŠ TIESŲ patinka, o ne tai, kas “tinka” mergaitei ar berniukui.
Taigi šiandien auginam nepaprastai žingeidų, mokslišką, judrų, “testosteronišką” Augustą, svajingą, jautrų, judrų ir nepaprastai kūrybingą Vilhelmą bei valdingą, rimtą, judrią bei tuo pačiu nepaprastai švelnią Mortą. Na, o Gertrūda kol kas visiems šypsosi ir dar neapsisprendžia, kokia norėtų būti. Pagyvensim – pamatysim:) O pamatę…ir toliau stengsimės ne kovoti su tuo, o prisitaikyti. Kaip sakant, deal with it, not fight it:)
Dar apie mergaičių ir berniukų auginimą: straipsnis1, straipsnis2 (man labai patikęs), straipnis3, straipsnis4 (irgi patiko).
Blog’e panašiomis temomis (ir mano, ir Ievos rašyta) irgi galite skaityti: čia, čia, čia, čia.
Prieš kelias dienas pasibaigė darbelių konkursas “Lietuviais esame mes gimę” ir jau skubame skelbti naują: PAVASARIO ir ŠV.VELYKŲ DARBELIO KONKURSĄ. Siųskite viską, kas, jūsų nuomone, tinka pavasariui ir šv.Velykoms. Iš tiesų šios dvi temos – neišsemiamos, todėl net neabejojame, kad ir jums kils daug minčių…

Aq
November 7th, 2008 at 1:53 pm
Žavus straipsnis! Patiko labai.
Ir tikrai nereikia stebėtis, kad mokydama ‘kaip seniau’ lietuviška švietimo sistema, kur absoliuti dauguma mokytojų yra moterys (bet dauguma direktorių – vyrai
), ‘nepaklusnius’ (judrius, ‘negalinčius’ susikaupti) berniukus vertina kaip padaužas, negalinčius išmokti, tad vėliau juos ‘nurašo’ į profkes. Aukštajam mokslui lieka apie 35 proc.
Lyčių ir elgesio stereotipų daugiau negu apstu tiek mokyklinėse knygose, tiek pamokose, visuomenėje.. Na, bet moterys gimdo vaikus, o kadangi ,šiurkštu bau, jų negalima viešai maitinti (pakanka paskaityti komentarus apie ‘išsišokėlę’ A.Baukutę), tad jiems ‘vieta’ namie… Ir vėl svarstyklių lėkštės persisveria.. Atlyginimų ir postų kovoje pirmauja vyrai. Taip jau atsitinka. Ar kada nors bus kitaip? viliuosi…
Ir labai viliuos, kad jūsų vaikams po patirties tarptautinėse mokyklose neteks grįžti į ‘tikrą lietuvišką’…
Indre
November 7th, 2008 at 9:39 pm
Isnaudoti turimas savybes ir lavinti trukstamas tam, kad vaikai, mergaites ir berniukai, turetu maksimalias galimybes buti ivairiapusiski, laisvi ir saviti. Skant, nepamirskim, kad visi vienoj planetoj gyvenam, tai esam skirtingi, bet labai panasus:))
neringa
November 10th, 2008 at 11:40 am
Na man tikriausiai reketu pakomentuot dar po kokiu min 15 metu…bet pirstai niezti:) Mano nuomone “is savo patirties” yra, kad svarbiausia aukleti neskirstant i “mergaitiskus/moteriskus ir berniukiskus/vyriskus” dalykus…Siuo poziuriu prisimenu savo mamos posaki ir principa “nera vyrisku ir moterisku darbu” kurio pati gal ne visada nuosekliai to laikydavosi, alia padejo tam tikrus lygybes principus. Paprasta, bet man tikrai suveike…
nes as tikrai buvau smarkesne uz broli, o pagalvojus apie zbitkas kurias esu iskretusi, net siurpas nueina pagalvojus, jei mano vaikas (sunus ar dukra) juos kartotu. Kaip pvz sokimas is statybu namo antro auksto zemyn ant statybinio lifto aiksteles ir nepataikius ikrentant i salia iskasta griovi… sio zygdarbio tevai iki siol nezhino, kaip ir daugelio kitu.
ir issidukus fiziskai, piktybiskiams keslams tikrai nelieka laiko:) geriau nubrozdinta ranka, nei “duminoske”, imesta i kaimynu buta per langa:)))))
Austėja Landsbergienė
November 10th, 2008 at 12:22 pm
Neringa, pritariu absoliučiai, kad labai svarbu išsidūkti:) Kai mūsų berniukai grįžta po geros valandos žaidimų aikštelėje/važinėjimo dviračiais/kamuolio spardymo ir t.t. ir pan, tai namuose – palaima:) Pamenu, kad ir aš vaikystėje po gerų “dūkynių” grįždavau namo ir krisdavau į lovą…na, nebent dar paskaitydavau.
agnė
November 10th, 2008 at 3:51 pm
pamenu universitete per psichologijos paskaitą dėstytoja mums uždavė klausimą “ar vyras privalo moteriai padėti namuose tvarkytis?”
aš pasipiktinau, kodėl TIK padėti? o gal aš norėčiau tiesiog kartu tvarkytis. arba pati TIK padėti
tai pasirodo, toks atsakymas ir buvo teisingas, o ne “taip” arba “ne”. Spėkit, ar buvo dar tokių PIKTŲ, kaip aš
Austėja Landsbergienė
November 10th, 2008 at 4:09 pm
agne,

visai neseniai dalyvavau identiškoje diskusijoje SuperMamoje, kur mamytės diskutavo, ar vyras joms daug padeda, ar mažai. Tai aš irgi sakau: ką tai reiškia PADEDA??????????? Kai ir namai, ir vaikai juk bendri…tačiau tas mano pasisakymas net diskutuoti nepaskatino…taip ir nuaidėjo nelabai sulaukęs atgarsio
inmack
November 10th, 2008 at 8:17 pm
Merginos, ziurint is vidurkio poziciju, jus labai arsios feministes!:)))
Medeina
November 10th, 2008 at 10:24 pm
nu sorry bet seimo salej negirdejau kad kur pasauly butu normalu maitinti vaika. Tam yra specialus kambariai. Kitas klausimas – ar Lietuvoj ju yra. Ale vis tiek privaciu kabinetu kiek menu seime netruksta.
)
)) As dabar gintalui ijungiau propagandos rezima ‘nieko namie nedarysiu’
veikia 
)
manau svarbu samoningumo ugdymas ir skatinimas priimti SAVUS sprendimus. Va to, zinau, kad man truko.
Cia pabuvau pikta lietuve ir apgyniau savo nuomone
Jo del to kad vyrai ‘padeda’ man irgi labai patinka
del vaiku issidukimo: pamenu palangoj man jie keldavosi ir keldavosi 7 ryto. Galvoju nu neeee taip nebus. Kas vakara mars i stadiona futbolo. Po poros dienu iki 11 pradejo miegot
nezinau ar augino mane kaip nors feministiskai ar kaip nors mergaitiskai. bet uzaugau lyg normali
Austėja Landsbergienė
November 11th, 2008 at 12:29 am
Medeina, Švedijoje žinau, kad yra buvę, jog maitintų:))) Sakai, normali užaugai?
Aš – kaip jau ir rašiau – manau, kad esmė yra pažinti vaiką ir stengtis savo asmenybę suderinti su jo.Ir nesvarbu, ar jis berniukas, ar mergaitė:) Juk svarbiausia – kad užaugtų laimingas, pasitikintis savimi ir turintis stiprų vertybinį pagrindą!
Medeina
November 11th, 2008 at 4:15 pm
vat vat
teisingai.
As tai ipratus, bet siaip man atrodo jei ne gyvenimo aplinkybes buciau baisi anti-vaiku salininke
))
bet seime vis tiek nereikia maitinti. kamon, taigi a sunku nueit iki uzdaro kabineto… jau tokia laisve bando issikovot mamytes. As tai va uz restoranus kur dabar padare kad zmonem su vaikais negalima. Turi but lygybe tarp tu, kurie nenori vaiku ir tarp tu, kurie nori. Ne visiem patinka valgyt kai aplink spiegia burys apsiseilejusiu pypliu
Indre
November 11th, 2008 at 4:20 pm
tokiu atveju reiketu, kad padarytu kokius restoranus, kur be vaiku negalima:) kokius geresnius:) kai vaikas valgyt nori, reik jam duot bet kur, kad ir seime:) Kitaip – labai ziauru is mamos puses:)
Austėja Landsbergienė
November 11th, 2008 at 4:31 pm
Pritariu Indrei, kad tada iš tiesų reiktų restoranų, koncertų, muziejų ir pan, kur tiesiog be vaikų eiti NEGALIMA. Europoje dabar yra judėjimas, kurio atstovai sako, kad jie nori būti vadinami ne “childLESS” (nes tai, matote, žeminantis žodis), o “childFREE”. Man tai jie atrodo kaip nesubrendėliai. Jeigu pasirenki vaikų neturėti, viskas ok. Kiekvienas turi turėti teisę pasirinkti. Bet tai daryti lengvatas tiems, kuriuos vėliau – kai jiems reikės mokėti pensijas ir t.t. – išlaikys tie patys mūsų vaikai, kurių jie taip nemėgo, nes jie, mat, triukšmauja, jie mat apsiseilėję, jie mat gyvenimą sunkina ir nebelieka gyvenimo SAU… Va tai yra nesąžininga. Nes visada būdavo Gyvybės ir Gyvenimo ratas, paklūstantis tam tikriems dėsniams, o dabar atsirado tokių, kurie “benefitus” visus susirenka, o patys kažką duoti…na, jau ne! Hedonistai, ir tiek…
auksinis kardas
November 11th, 2008 at 4:33 pm
Jeigu teisingai suprantu, Indre, tai Medeinos nuomone vaikams Seime ne vieta. Kokiam girtam besislaistanciam seimo nariui tai taip, cia vieta. Bet ne vaikui. Tada, sekant tokia logika, ten vieta ir maitinanciai mamai apskritai. Ir reikia normaliai izoliuoti tuos “apsiseilejusius pyplius” ir dar labiau apsiseilejusias ju mamas, nes normaliems zmonems nebelieka vietos sitame pasaulyje.
Indre
November 11th, 2008 at 4:53 pm
sutinku – geriau apsiseilejusias maitinancias mamas izoliuot nei normalius zmones. ju bent skaiciumi tikriausiai maziau:) nes kokia is ju nauda – vienas vargas… nors ir striptizas nemokamas:)) a cia auksinis kardas tikrai taip galvoja ar tik mus visus per danti traukia???:)
Austėja Landsbergienė
November 11th, 2008 at 5:27 pm
Dar pagalvojau…kiek kartų maitinau ir niekas – NIEKAS – nesuuodė, kad tai darau…juk yra ir skraistės, ir šaliai, cha, net BabyBjorne maitinu/-au.
Ir dar. Kodėl žmonėms šalia manęs – nerūkančios – atrodo visiškai ok demonstratyviai išsitraukti cigaretę ir ją užsirūkyti net ir žinant, kad taip kenkia mano sveikatai. O maitinti kūdikį šalia nemaitinančio – net ir diskretiškai – jau yra kažkas TOKIO: nors tu nei jo sveikatai kenki, nei trukdai…Man tai visai nesuprantama. Juk kūdikio maitinimas – natūralu, ir tiek. Kūdikis, kuris nesupranta, kad reikia palaukti, užsimano valgyti. Aš jį pamaitinu. End of story. Paprasta ir natūralu. Galėtų niekas nereaguoti.
Renata
November 11th, 2008 at 9:07 pm
Cia jau galima visa straipsni kita tema surasyti. Butent apie kad ir paminetuosius reiskinius: rukyma prie nerukancio ir maitinima krutimi nemaitinanciu akivaizdoje. Jau kuris laikas man sukasi galvoje si mintis. Siaip as esu rukanti. Taciau kai laukiuosi ir kai maitinu, nerukau visiskai. Bet kaip mane nervija, kai rukantieji visai nepaiso aplinkiniu (as visada labai atsizvelgiu, jei noriu rukyti, i aplinkybes). O cia koks diedas sau smilko cigarete nelietaus metu i stoteles “stogine” ilindes, nepaisydamas mano storo pilvo. O po visko dar sutrypia nuoruka pio kojom, uzuot ja ismetes. Kazi ar ne toks dzigitas pirmas iskoneveiktu kruti toje pacioje stoteleje issitraukusia maitinancia motina?? As siaip manau, kad maitinimas yra gana intymus dalykas, taciau tikrai jau geriau kudiki maitint prie kitu, nei verst juos pasyviai rukyti.
Renatulis
November 12th, 2008 at 2:56 pm
Ohoooooo, kokios diskusijos. Super. Na, aš ir labai noriu įsiterpti apie “padeda vyras ar ne”. Aš turbūt irgi iš tų vidurkio pozicijų ta arši feministė, bet irgi nesuprantu kaip vyras gali dar ir galvoti “padėti ar nepadėti”. Buitis, namai, vaikai,… lygiai tiek mano, lygiai tiek vyro. Aišku yra susitarimų kad kažką daro tik vyras, kažką tik aš, bet jei vienas negalim, tai kitas nesišakoja ir padaro. Nes tai mūsų abiejų reikalas, o ne vieno kurio labiau. Jei mano vyras galvotų kad jis man padeda ir tai kada nori ir gali, na tai atsiprašau….Visų pirma, jis net nebūtų mano vyras ir vaikų tėvas.
Austėja Landsbergienė
November 12th, 2008 at 5:44 pm
Renatuli, kalbi tarsi mano žodžiais….ypač paskutinis sakinys. Pritariu 120proc.
neringucia
November 12th, 2008 at 6:13 pm
alkoholi gert ir rukyt viesose vietose galima ir niekam netrukdo…o vat pamaitinti kudiki – problema. Degtines buteli uzsisakyt pietu metu (ar ne t prie pusryciu omletuko) – pagarbos vertas aktas, o vat pamaitint kudiki – ojojoj, ant lauzo sitas motinas.
Juk nemanau , kad kuri nors moteris noretu prisidengit vaiko maitinimu, kad parodytu savo krutine publikai:))) kurios nori, padaro ir be “apsiseilejusio” vaiko:))))
Bet jei atvirai, kuo daugiau motinu maitins, tuo greiciau visu akys “apsipras” ir nedarys problemos, nes, mano manymu, tai greiciau is nepriratimo, o ne is kokiu tai dideliu moraliniu ar estetiniu nuostatu kilus reakcija.
Austėja Landsbergienė
November 14th, 2008 at 5:56 pm
neringucia, absoliuciai pritariu dėl nepripratimo.
Džigitų sutramdymas:) at Austėjos blogas
December 20th, 2008 at 9:33 am
[...] visai neseniai rašiau apie mūsų berniukus, kurie gali kiaurą dieną grumtis/galynėtis/vartytis/eiti imtynių (kaip pavadinsi taip nepagadinsi…. Tačiau kartais tą jų smagią veiklą (jiems) reikia pristabdyti. Stabdydavome pačiais [...]
Gintare
December 20th, 2008 at 9:22 pm
Perskaičiau tą vietą kur vaikas laužo žaislus. Nė su žiburiu nerasite pas mus namuose sveikutėlio žaislo
O aš taip pergyvendavau
Bet vieną dieną supratau, kad žaislas – vaiko nuosavybė – ką nori, tą daro. Ir ką? Jis juos pradėjo mažiau laužyti. Bet viena dieną jis taip norėjo kažką nulaužti ir taip jam nesisekė. Jis sako “mama, negaliu aš nulaužti, padėk man…” Na galvoju, padėt galiu, engaila ir aš jam perlaužiau. Jis net su šypsena sako “Ačiū mama, kad man padėjai…” Gal ir juokinga
Pas mus tik jis atgal nebededa – jis tik laužo, o po eina išmest
Gintare
December 20th, 2008 at 9:33 pm
Paskaičius Jūsų diskusijas kaip man uzsinorėjo vidury Akropolio pamaitint kūdikį
Austėja Landsbergienė
December 20th, 2008 at 9:38 pm
Gintare, 1) “Technikas” auga:) 2) Tai viskas dar prieš akis
mama
December 28th, 2008 at 11:49 pm
1. dėl maitinimo seimo posėdžių salėje – nors aš pati maitinau savo mažylį iki metų, visada kai tik ji to norėdavo ir namuose tikrai nesėdėjom užsadariusios, bet man niekada neteko nuoga krūtine mojuoti belekur ir belekada. mano manymu viskas priklauso nuo paties žmogaus moralinių nuostatų ir tikslo…… kartais man atrodo, kad maitinimas viešai jau patapęs yra ne visada dėl kūdikio, o tik dėl noro pasidemonstruoti kokie mes “laisvi ir ant bangos”
)))
2. dėl žaislų laužymo – kiek prisimenu save, paaugusi labai apgailestavau dėl kaikuriu žaislų, kam juos sulaužiau taip ir nepažaidusi pagal jų tikrąją paskirtį….. net ir dabar atsimenu kaikuriuos jų ir net kažkiek apmaudu širdyje, kad tėvai nepaslepe arba nepakankamai prižiūrėjo savo išdaigininkus, kad kaikas iš vaikystės liktų prisiminimui jau suaugusiems vaikams………. todėl nežinau ar gerai yra leisti vaikui viska sudaužyti arba suplėšyti ir pripiešti….. juk viskam savas laikas….
3. dėl vyro pagalbos buityje….. nu nežinau kodėl nesinori man visiškai sutikti su daugelio Jūsų išsakytomis nuomonėmis… :/ ??? jei šeima gyvena tokioje aplinkoje, kurioje yra tik moteriški darbai, tada jo, galima jos dalintis kartu arba juos gali daryti tik vyras, bet jei šeima gyvena truputėlį kitaip ir namuose be valgio gaminimo, indų ir rūbų skalbimo yra ir sniego kasimas, žolės pjovimas, katilo kūrenimas žiemą, malkų ruošimas, mažinų prižiūra, arba kai gyvena žmonės kaime ir turi gyvulių naminių (manau, kad dar yra tokių žmoniu), tada manau yra natūralu, kad atsiranda vyriški ir moteriški darbai. aš betkokiu atveju už bendrą gyvenima visomis prasmėmis